mandag 6. mai 2013

Stol på det...


Da er endelig søsterstolen ferdig. Puh for en jobb! Først har jeg ribbet den gamle for tre ulike trekk, to trekk i stoff, og en solid strie med treull inni. Så var det vasking med salmiakk, og sliping med grovt og fint sandpapir. Så var det tørking og deretter maling, før putlearbeidet med tilpassing av skumgummi og festing av undertrekk (billig bomullsstoff fra Ikea), og det koselige stoffet fra Tilda som ble festet med møbelspiker fra Clas Ohlson. Men se så fin :-)

 
 
 
 
 
             Hmm, har problemer med å få riktig størrelse på alle bildene i dag - liker ikke teknisk krøll...
             Her ser dere i hvert fall hvordan stolen så ut med strietrekk, og ikke minst hvordan det var
             inni trekket. 
 
Ja, nå gleder jeg meg til å reise ut igjen i havgapet til helgen og bare nyte de fine stolene rundt spisebordet. Skal nok sitte meg ned og ta en kopp te på denne også - stol på det!
 
Fin uke!
 
 

 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Veldig hyggelig med kommentarer på innlegg og tilbakemeldinger på bloggen min :)