fredag 1. februar 2013

Lappeti-lapp


Lappeti-lapp - lapp på lapp - endelig ferdig! Jammen tok det tid. Ikke selve syingen, men det å klippe opp lapper, pakke bort alt "rotet" og ta det frem igjen hver gang jeg skulle jobbe med det, men nå er det altså klar til bruk.

Mitt lappeteppe, i alle mulige brune nyanser og mønstre. Bare restestoffer, en gammel strikkegenser, en brun silkebluse, som etter siste svangerskap ikke lenger passer, en retro sommertopp og en stor fleecerest som for ti år siden ble kjøpt inn for å sy reinsdyrkostyme til eldstemann som den gangen skulle være Rudolf i turnerens juleoppvisning.


Teppet måler ca. 150 x 180 cm og er dobbelt. Det vil si jeg har sydd lappene sammen i remser som så er sydd sammen igjen til et stort flak. Dette er lagt oppå den store fleeceresten som jeg har brettet utenpå rundt alle kantene og sydd på som en slags ramme. Det har blitt både tykt, varmt og ganske dekorativt. Og så fikk jeg brukt masse restestoffer :-)

Nå har jeg gjort det jeg hadde mest lyst til, og ikke det jeg helst burde gjøre. Av og til er det deilig! Neste prosjekt er putetrekk til alle stolputene på landstedet vårt i havgapet.

Lappeteppet ble ganske fint til den beige sofaen, men nå ønsker jeg meg egentlig en ny sofa. Helst grå. Vi får se hva året bringer...

God helg!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Veldig hyggelig med kommentarer på innlegg og tilbakemeldinger på bloggen min :)