tirsdag 12. mars 2013

Vår inne

Rosa tulipaner i mange fine flasker gir et skikkelig vår-kikk på spisebordet. Ideen fikk jeg fra et engelsk interiørblad der de hadde pyntet et svært spisebord med store flasker i en "bukett". Jeg prøvde meg på noe lignende og resultatet ble ganske vårfriskt.
 Jeg brukte noen flasker med gammeldags porselenskork (fra Åhlens), og et par gamle vineddikflasker som jeg har spart på i håp om at jeg skal få tid til å lage hjemmelagd saft til høsten...
 Flaskene har ulik form, høyde og bredde, noe som gjorde det litt artig og tilfeldig. Jeg tok et litt grovt gavebånd i bomull og knyttet rundt, men det hadde egentlig ikke vært nødvendig, men båndet ga litt farge til det ellers så hvite bordet, så det fikk være på.
Tomflasker kan altså brukes til så mangt, blant annet til å pynte med på spisebordet. Flasker av glass fungerer nok best - for de står stødig og er blanke og fine). Det virker som det er nødvendig å hente våren inn, for i dag har det snødd her hos oss i vest.

Anette :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Veldig hyggelig med kommentarer på innlegg og tilbakemeldinger på bloggen min :)