fredag 7. desember 2012

Jul i huset

 Snø, og massevis av minusgrader ute gir rett og slett økt lyst til å julepynte inne - snø ute, kongler og tente lys inne, lukten av klementiner og pepperkaker, varme lussekatter i hånden og gløgg i kruset - julen er herlig!

Juledekor for meg er kongler - masse kongler! Store og små, fra lerk, furu og gran. En del av kosen er å gå på konglejakt og finne de aller fineste, gjerne sent på høsten, før snø og våte dager ødelegger dem. Og selvsagt tente lys.

Hjemmelaget adventskrans med hjemmelagde tall - laget av den kreative 9-åringen i huset. Han brukte silkisleire til å forme tallene og trakk dem med sølvpapir, og var strålende fornøyd med resultatet - for de ble jo så blanke og fine :)


Jeg har kjøpt inn ganske mange hyasinter som både står i potter for seg selv, og i grupper sammen med mose og kongler. De lukter godt og er dekorative. Mine er hvite og lilla - adventsfarger.

I år har jeg gått til innkjøp av et lite lysspill. Det snurrer så fint at minstemann nesten ikke klarer å ta øynene fra det der det står på peishyllen.


Ja, nå begynner det altså å bli jul i stua, og jeg kjenner den barnslige gleden kommer smygende :)

2 kommentarer:

  1. Liker kongler du også ser jeg! Så fint med enkel julepynt! Legger meg til deg og titter snart innom igjen! Lykke til i utfordringen, det blir spennende!

    Velkommen på besøk hos meg også!

    Mvh Jeanette

    SvarSlett
  2. Ja, kongel er superfint! Og så kan de brukes til det meste - også ellers i året :) Titter innom deg også, vet du... Er så mye julefint å se i bloggverden om dagen. Ha en fin uke!

    SvarSlett

Veldig hyggelig med kommentarer på innlegg og tilbakemeldinger på bloggen min :)