tirsdag 18. desember 2012

Britisk juleinspirasjon

Det hender jeg kjøper engelske interiørblader av og til, og for en måned siden satt jeg og koste meg med Home & Garden. Drømte meg litt bort i store erværdige og herskapelige murhus og små slott - det er jo herlig når en selv hverken har murhus eller slott (i ordets rette forstand, altså).

My home is my castle, er det noe som heter, og slik er det nok for de fleste, men i bladet var det altså ordentlige slott med grov murstein, tårn, spir og herlige hager, eller parker, som noen også ville sagt.

I hvert fall, i England pynter de mye med eføy til jul. Det er utrolig dekorativt og har en nydelig grønnfarge, og så er det en fin avveksling til granbaren. Eføyen bruker de både inne og ute, på lysestaker, liggende rett på bordet og i kranser.

Det var så utrolig fint at jeg gikk sporenstreks ut i hagen og klippet ned en svær haug med eføy som jeg laget krans til døren av. Tidligere juler har det gått i granbar og røde bær - i år blir det eføy!

Er ganske fornøyd med resultatet :)

Ha en fin førjulstid!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Veldig hyggelig med kommentarer på innlegg og tilbakemeldinger på bloggen min :)