tirsdag 20. november 2012

Blå puter til sofaen

 Siden jeg var så godt i gang med putetrekk til sofaen på landet sydde jeg meg to nye hjemme også.
Puten over er sydd av stoff fra Stoff & stil, i en nydelig blåturkis farge,
og er litt artig med de kreative blomstene i flere farger.
Den har en kant rundt som er ca 2 cm bred og åpningen for innerputen kan lukkes med trykknapper.
 Den bakerste av disse to putene er også hjemmesydd.
Den er av et tykt fløyelsaktig stoff som mannen i huset likte veldig godt å legge hodet på :)
Et deilig restestoff jeg har fått av min kjære søster!
Etter mange år med lilla puter i ulike stoffer og nyanser vil jeg nå ha blått.
Det er en kvikk farge og veldig fint å kombinere i ulike nyanser, både med og uten mønster,
selv om lilla kanskje hadde passet bedre nå som vi nærmer oss advendt...

Det blåturkise hjemmesydde trekket har fått følge av en lysblå/blåturkis avlang pute i lin (fra Living).
Den hvite silkeputen med den blå broderte blomsten er en Himla-pute, også fra Living.

Blått er herlig!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Veldig hyggelig med kommentarer på innlegg og tilbakemeldinger på bloggen min :)